إعلان

أديب لجماهير الأهلي بعد الفوز على المقاصة: "قدروا إخواتكم اللي في المركز الرابع"

11:18 م الأحد 21 يناير 2018
أديب لجماهير الأهلي بعد الفوز على المقاصة: "قدروا إخواتكم اللي في المركز الرابع"

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- حسن مرسي:

علق الإعلامي عمرو أديب، على فوز النادي الأهلي على مصر المقاصة بهدفين مقابل هدف وفرحة جماهير الأهلى بالفوز، قائلاً: "اكسبوا وانتو ساكتين.. وبلاش تزعجوا الناس التانية اللى مضايقة وتعبانة".

وقال أديب (المعروف بتشجيعه للزمالك) خلال برنامجه "كل يوم" المذاع عبر قناة "ON-E" موجهًا حديثه للفنان نبيل الحلفاوي: "داري على شمعتك تقيد.. واكسبوا وانتو ساكتين.. وبلاش تزعجوا الناس التانية اللى مضايقة وتعبانة.. خلاص كسبتوا والأخ وليد جاب الجون".

وتابع: "هو إحنا وصلنا للمرحلة دى من الفرعنة والافتراء.. يا عم نبيل دا انت راجل قلبك طيب وعمرك ما عملت دور شر فى حياتك.. لماذا أنت شرير يا عم نبيل فى موضوع الأهلى.. قدر اخواتك اللى مش لاقيين".

وأضاف: "قدر إخواتك اللي فى المركز الرابع.. قدر اخواتك اللي ربنا ما بيكرمهومش.. دا احنا بنتمنى جون مبيجيش".

وحقق النادي الأهلي فوزًا مثيرًا على حساب المقاصة بهدفين مقابل هدف وحيد، في المباراة التي أقيمت بينهما على استاد القاهرة، ضمن الأسبوع الـ19 لمسابقة الدوري.

ورغم تقدم المقاصة في البداية عن طريق جون أنطوي من ضربة جزاء، إلا أن الضغط الهجومي للأهلي في الشوط الثاني، عادل النتيجة لصالحه، بعد إحراز أجايي هدف التعادل في الدقيقة 65، ثم أضاف البديل وليد سليمان الهدف الثاني في الدقيقة 85.

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان