إعلان

"مستني تاخد اللقطة وإنت بتاخد عزايا" مريم سعيد صالح تعلق على أزمتها الصحية

12:37 م الإثنين 07 أغسطس 2023

مريم سعيد صالح

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتبت- شهد القاضي:

شاركت الفنانة مريم سعيد صالح، متابعيها منشورا جديدا، تحدثت فيه عن أزمة مرضها الأخيرة بعد دخولها العناية المركزة.

وكتبت مريم، عبر صفحتها بموقع التواصل الإجتماعي "فيسبوك" : "ما تقوليش غالية وبحبك وأنت بتتجاهلني، وأنت بتتفرج عليا بغرق ومن غير شغل وأنت في إيدك تشغلني.. ولا مستني تاخد اللقطة وإنت بتاخد عزايا من القهرة والتجاهل وقلة الشغل في مهنتي اللي قضيت فيها سنين بجهز وأتعلم وأكافح عشان أوصل والآخر ما ألاقيش إلا التجاهل".

وأضافت: "أزمتي ورتني ناس محترمة عمري ما كنت أتخيل إنهم فاكريني، كلموني يطمنوا عليا ويعرضوا مساعدتهم.. واللي كلمني ووعدني بعمل قريب معاه، الناس اللي بتساعد وتطيب الخاطر وتطبطب بجد هم كنز الرحلة، وفعلا الشدة بتفرز الناس".

ونُقلت الفنانة مريم سعيد صالح، إلى العناية المركزة مؤخرا بعد تعرضها لوعكة صحية، وأعلنت ذلك ابنتها، من خلال منشور عبر صفحة والدتها بموقع التواصل الإجتماعي "فيسبوك"، وعلقت: "تم نقل والدتي إلى غرفة العناية المركزة".

وكشفت ابنة الفنانة مريم سعيد صالح قبلها بيوم عن تعرض والدتها لوعكة صحية ونقلها إلى المستشفى، ونشرت صورة لوالدتها، عبر صفحتها بموقع التواصل الإجتماعي "فيسبوك" أثناء تواجدها بالمستشفى، وعلقت قائلة: "أدعوا لوالدتي بالشفاء".

وقالت نهال عنبر مسئول الملف الصحي في نقابة المهن التمثيلية في تصريحات خاصة لـ"مصراوي": "أنا معنديش معلومة عن حالتها، ومحدش تواصل معايا، وأنا بتحرك لما حد بيكلمني أو يطلب مساعدة وده محصلش لحد دلوقتي".

يذكر أن، آخر أعمال الفنانة مريم سعيد صالح هو مشاركتها في فيلم "الصف الأخير" الذي عُرض في مايو الماضي.

الفيلم من بطولة بيومي فؤاد وتيام مصطفى قمر ونخبة من الفنانين، ومن إخراج شريف محسن.

مريم سعيد صالح

فيديو قد يعجبك: