إعلان

دانا حمدان تنتقد أحد متابعيها: "قررت تحسدني وباصص ليا في كل خروجة"

08:54 م الثلاثاء 31 يناير 2023

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتبت- مارسيل نظمي:

انتقدت الممثلة دانا حمدان شقيقة كل من ميس حمدان ومي سليم موقف أحد متابعيها بعد تعليقه على فيديو لها: "ناس عايشة وناس لايصة".

وأعادت دانا نشر "بوست" المتابع عبر "إنستجرام"، وقالت: "الشخص دا اللي أنا ما أعرفش هو مين، قرر يعمل البوست دا وباصص لي في خروجة

وتابعت: "أولًا حضرتك راجل وأنا بتكلم في موضوع يخص البنات، ثانيًا ربنا بيوزع نعمه كلها حلوها ووحشها على قد كل إنسان وقدرته واللي هو شايفه أصلح ليه"

وواصلت تعليقها قائلة: "حضرتك حتى ما قلتش ما شاء الله قررت تحسد وتبص لغيرك ولا يعلم غير الله ما بحال كل إنسان، ربنا يكفينا شر العين والحسد ويديك من اللي عندي لو أنت قد الشيلة علشان تكون هايص".

وتفاعل معها متابعيها بتعليقات بعضها مؤيدة لموقفها، بينما نصحها آخرون بضرورة تجاهل هكذا تعليقات منتشرة على السوشيال ميديا ولا تستحق عناء الرد

وقالت إحدى المتابعات: "ناس لا تستحق الرد عليها ولا تهتمي بهم وبكلامهم وحسدهم"، وجاء تعليق آخر: "دي الآثار السلبية للسوشيال ميديا للأسف، بنشوف جوانب مخيفة من البشر وكل واحد على حسب ثقافته وحياته".

وتابعت أخرى: "أنا مش شايفة الموضوع مهم لدرجة النشر والتعليق على كلامه.. الناس تعبانة ومقهورة وممكن يكون جاهل أو مش فاهم.. أعذري ان في ناس مش لاقيين حاجة وبالنسبة لهم أحيانا اللي بنعمله مستفز".

يذكر أن دانا حمدان تشارك الكثير من تفاصيل حياتها وخبراتها في التمثيل أو الماكياج عبر منصات السوشيال ميديا، كما خاضت أولى تجاربها في الدراما باشتراكها في المسلسل التراثي "وديمة"، ثم شاركت بالعديد من الأعمال الدرامية منها مسلسلات: العراف، حواديت الشانزليزيه، الطاووس

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان