إعلان

آمال رمزي: "رفض القبلة والمايوه بسبب ما زرعه إرهابيين مش تدين"

12:35 م الجمعة 02 سبتمبر 2022

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتبت- منى الموجي:

قالت الفنانة آمال رمزي إنها لا ترفض وجود القبلة وارتداء المايوه في الأفلام والأعمال الفنية، رافضة مصطلح السينما النظيفة، وذلك خلال حوار أجرته مع الإعلامية راغدة شلهوب في برنامج "نص الكلام".

وتابعت آمال "فتحنا عينينا بنحب السينما وده تمثيل، يعني إيه نضيفة ومش نضيفة"، مرجعة رفض بعض الجمهور وانتقادهم لوجود مشاهد بها قبلات أو مايوهات تشدد، موضحة "اللي حاصل بسبب ناس إرهابيين جم زرعوا ده، بياخدوا فلوس ومش تدين، واخدينها شغلة يكسبوا منها".

وتحدثت آمال عن طريقتها في التعامل مع الشائعات، التي طاردتها على مدار مشوارها الفني، وما ينتشر حاليا على مواقع التواصل الاجتماعي: "جوزوني كتير وده محصلش الإشاعة بتطلع وبعدين بتموت، مبقتش برد زمان كنت بزعل وأعيط دلوقتي بطنش".

وعن تواجدها الفترة الحالية على مستوى التمثيل، قالت إنها لن تضحي بتاريخها، وتوافق فقط على الدور الحلو "الدور الجيد أهم من الفلوس، عشان مضيعش تاريخي"، لافتة أنها تنفق من أرباع وديعة وضعتها في البنك في الفترة التي كانت متزوجة فيها من لواء جيش، إذ انتقلا للعيش في بيت والدتها، وباعت شقتها وعربيتها، وقامت بعمل وديعة تنفق منها حاليا على نفسها.

جدير بالذكر أن آمال رمزي واحدة من أشهر نجمات زمن الفن الجميل، تعاونت مع كبار النجوم والنجمات، ووقفت أمام رشدي أباظة، محمد عوض، سعاد حسني، أحمد زكي، ومن أشهر أفلامها "القرداتي"، "حواء على الطريق"، "بابا عايز كده"، "أصعب جواز"، "البعض يذهب للمأذون مرتين"، "البيه البواب".

فيديو قد يعجبك:

إعلان

إعلان