إعلان

بالفيديو.. سما المصري ترد على إهانة مرتضى منصور لها

02:30 ص الأربعاء 28 مارس 2018

سما المصري ومرتضى منصور

كتب- علي المناوي:

علقت الفنانة سما المصرى على المستشار مرتضى منصور، رئيس نادي الزمالك، بعد توجيهه انتقادًا لاذعًا لها خلال مُشاركتها في الإدلاء بصوتها في الانتخابات الرئاسية التي يتنافس فيها الرئيس عبدالفتاح السيسي، والمهندس موسى مصطفى موسى، وذلك عبر حسابها الرسمي بموقع الصور والفيديوهات (إنستجرام).

وكتبت سما في تعليقها ردًا على مرتضى منصور قائلة: "كل ده عشان كشفت حقيقتك قدام الناس، وقلت عليك إخواني ونشرت الفيديو بتاعك وانت بتمدح في مرسى، والإخوان وبتطبل لهم، في عز ما أنا كنت بهاجمهم يا شوكولوم؟ ولّا مش عاجبك أركب الإسكوتر عشان مش عارف تعمل زيي؟ ولّا عشان الناس اتلمت عليا وانت محدش عبرك وانت بتنتخب؟ طيب اتقل وكل يوم هفكرك بخيبتك التقيلة، وانت بتمجد في الإخوان، وهعرف الناس كلها حقيقتك، ويلا نتحبس في واحد منافق، وماشي بمبدأ عاش الملك مات الملك، شيء مش وحش أبداً.. وشكلك وحش وانت عمال تهفلط عليا، والآخر الست كبستك وقالت لك هي حرة، تعمل اللي عايزه تعمله، تنتخب بالموتوسيكل أو غيره دي مسألة شخصية.. كبسة يا مرتضى صح؟ ههههه.. هو انت شغال مراسل ولا مذيع؟ أكيد مذيع في صفقة القرن".

وجاء تعليق سما المصري بعد هجوم مرتضى منصور، عضو مجلس النواب، على مشاركة الفنانة سما المصري في الانتخابات الرئاسية، قائلًا: "عيب، انتى أسأتِ لسيدات مصر وشوهتِ صورتهم".

كانت "سما المصري" أدلت بصوتها في الانتخابات الرئاسیة، ثاني أيام الاستحقاق الرئاسي، داخل نقابة المهن العلمیة بمنطقة الأزبکیة، بعدما وصلت إلى اللجنة على متن دراجة بخارية "فيسبا".

وانتقد مرتضى منصور وصول "سما" إلى اللجنة على "فيسبا". وقال: "رايحة اللجنة على موتوسيكل.. عيب.. ستات مصر هم البسطاء اللي عارفين قيمة مصر وأشرف منك".

فيديو قد يعجبك: