الدوري المصري
بلدية المحلة

بلدية المحلة

- -
16:00
المقاولون العرب

المقاولون العرب

الدوري الإسباني
أتلتيك بلباو

أتلتيك بلباو

- -
21:00
غرناطه

غرناطه

الدوري السعودي
النصر

النصر

- -
17:00
الفيحاء

الفيحاء

جميع المباريات

إعلان

حمدي زكي: هل أجرمت عندما قررت الرحيل عن الأهلي؟

06:05 م الجمعة 20 يناير 2017

تطبيق مصراوي

لرؤيــــه أصدق للأحــــداث

كتب- عمر قورة:

عبّر محمد حمدي زكي، مهاجم النادي الأهلي المنتقل حديثًا لإنبي، عن استياءه من الهجوم الذي تعرض له من بعض جماهير القلعة الحمراء، بعد إعلان رغبته في الرحيل عن صفوف الفريق.

صاحب الـ25 عامًا انتقل رسميا إلى إنبي، مساء الخميس على سبيل الإعارة، وأصبح ثاني الراحلين عن الأهلي خلال فترة الانتقالات الشتوية الجارية، بعد إعارة الغاني جون أنتوي إلى المقاصة.

وكتب عبر حسابه الشخصي على "إنستجرام" يوم السبت: "أنا مكنتش هنزل حاجة، بس من حق جمهور الأهلي عليا وهما عارفين هما أكثر حاجه حلوة حصلتلي في النادي، وكانوا هما سندي الوحيد وصبري دا كان عشانهم، لكن للصبر حدود."

وأعلن اللاعب تمسكه بالإعارة حتى نهاية الموسم نظرًا لصعوبة حصوله على الفرصة في المرحلة المقبلة، خاصة بعد استبعاده من القائمة الإفريقية التي أعلنها المدير الفني حسام البدري يوم الأحد الماضي.

وتابع حمدي زكي: "مأجرمتش أني قولت عايز أمشي عشان ألعب ودا حقي، هو عشان أنا مش قابل أبقى موظف زي أنتوا مكنتوا بتتكلموا على لاعيبه كده أبقى بخالف مبادئ الأهلي، ولما أقول عايز أمشي عشان ألعب أبقى وحش، طب إزاي؟"

وأتم: "جمهور الأهلي أكبر من كده بكتير وأكيد فاهم الكلام دا كويس جدًا ومقدره، أنا مقدرش أغلط في ناس بتحبني وبتقدرني خصوصًا يكون جمهور الأهلي، دا توضيح للناس اللي بتقول إني غلط في النادي والجمهور مش أكثر، مش عشان أنا غلطان عشان محدش يفهم غلط."

لاعب الاتحاد السكندري السابق لم يعرف طعم المشاركة مع الأهلي في الدوري هذا الموسم، وكان خارج القائمة النهائية لجميع المباريات، فيما خاض لقاء وحيد بكأس مصر أمام الألومنيوم بشكل كامل.

جدير بالذكر أن الأهلي حامل لقب مسابقة الدوري يستعد لمباراة كأس السوبر المصري أمام الزمالك بطل كأس مصر، المقرر إقامتها في 10 فبراير المقبل بملعب الجزيرة بدولة الإمارات.

تابع كل اخبار وكواليس كأس الأمم الإفريقية عبر صفحة مصراوي الخاصة بالبطولة... من هنا

فيديو قد يعجبك: